alla dessa idiotiska vikarier!

Nu har jag kommit hem från skolan för ett tag sen men aa, slutade ett idag. Mycket skönt! Mindre trevligt är ju våran vikarie som vi har haft i engelska i måååånader nu? Väldigt irriterande är hon i alla fall! Tyckte att det var mitt fel som inte gjort läxan fast jag var sjuk i måndags och igår (?) när de andra i min klass fått den. Men jo det var ju säkert mitt fel att jag blev sjuk bara sådär över helgen. För jag hade ju planerat det. Men hon tyckte tydligen att vi skulle göra som man gjorde på hennes tid, ha ALLA böcker och häften i väskan och gå runt och släpa på det fram och tillbaka mellan skola och hemmet. MEN då frågar man, till vilken nytta när man har skåp i skolan? Tydligen för att dagens ungdomar orkar väl gå runt och bära på en väska som väger typ 20 kg med allt material som du behöver i skolan om de unga på hennes tid orkade det? Och om man skulle göra det så skulle du väl ändå inte veta vad du har i läxa eftersom så kanske man inte har uppfunnit telefonen eller datorn ännu! Ett MEEGASTORT + är ju att det var sista lektionen med henne idag. (tack och lov!) Kommer inte att sakna henne!
Men nu slutar vi tänka på det och tänker på något mycket roligare istället, vilket inte precis är så svårt att komma på. Borde ju i alla fall inte vara det. Men nu måste jag skynda mig. Måste äta upp pizzan som jag micrat, sminka mig lite hastigt, kanske byta lite kläder, ringa Antonia eller Melanie eller Lina och INTE missa bussen till staden! =)
Have a nice day! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0